Meer volgers op social media dankzij deze 80/20 regel
Stijgt het aantal volgers op je Facebook-, Instagram, TikTok- of LinkedIn-account niet of nauwelijks? Dan zullen de algoritmes van de verschillende sociale media je posts gaandeweg minder gaan vertonen. Het is dus belangrijk om een permanente instroom aan nieuwe volgers te hebben.
De grootste valkuil voor KMO’s bij het gebruik van sociale media? Te veel focus op promotie, te weinig aandacht voor de interesse van de volgers. Zij gebruiken sociale media immers voor informatie of entertainment. Ze gebruiken sociale media niet om actief op zoek te gaan naar koopjes. Als we dat weten: waarom is de meerderheid van de communicatie bij KMO’s nog steeds gebouwd rond het promoten van producten en het communiceren van kortingen?
Wil je meer nieuwe volgers en meer betrokkenheid van bestaande volgers? Pas dan de 80/20 regel toe. Die zegt dat 80% van je communicatie op sociale media best bestaat uit inspirerende communicatie die informeert of entertaint. Denk bijvoorbeeld aan trends binnen je sector die belangrijk zijn voor je volgers of vakkennis die je deelt en die je volgers inspireren. De resterende 20% bestaat uit promotionele, commercieel getinte communicatie waarin je nieuwe producten wil promoten, producten in de kijker wil zetten en kortingen gaat voorstellen.
Het resultaat? Je sociale media communicatie wordt evenwichtiger en minder ‘pusherig’. Maar je volgers zullen ook je bedrijfsverhaal, je unieke voordelen en je bedrijfswaarden leren kennen waardoor je een aantrekkelijker bedrijf wordt.
Haal meer uit je social media
Boek een vrijblijvende afspraak en krijg tal van tips om meer uit je socials te halen.